תואר ראשון בלימודי תקשורת

תואר ראשון
3 שנות לימוד
דו-חוגי
1085

תואר ראשון בלימודי תקשורת: מדעי ההשפעה


שאלת את עצמך פעם מה הקשר בין האביב הערבי לטוויטר, בין סרבני חיסונים לאלגוריתם של פייסבוק או בין אחוז הגירושים בישראל לטינדר?
בחוג לתקשורת אנחנו מאמינים שבעולם בו טכנולוגיות תקשורת חדשות משנות את החיים שלנו כל הזמן, מבחינה עסקית, חברתית ואפילו פיזית, חשוב להבין לעומק איך השפעה נוצרת דרכן ומעצבת בכך את המציאות בה כולנו פועלים.
דווקא עכשיו, בצל איומים גדולים על הסביבה, הדמוקרטיה והבריאות שלנו, חובה להבין את כוחה של התקשורת להשפיע על כולנו וחובה עלינו לפעול כדי לרתום את הכוח הזה לטובת יצירת מציאות טובה יותר.
התלמידים והתלמידות שלנו רוכשים.ות הבנה עמוקה לצד כלים עדכניים שמאפשרים השתלבות בשוק התקשורת: מעולמות הפרסום השיווק, דרך העיתונות, הדוברות, הפוליטיקה או ההייטק.

 

למה אצלנו?


רשימה חלקית: כי תוכנית הלימודים שלנו מחברת בין מדע לתכל'ס; כי רק אצלנו אפשר לקפוץ מקורס עם פרופ' שירה דביר-גבירצמן על יסודות מדעי ההשפעה לסדנת טלוויזיה עם ליאון רוזנברג או לסמינר בשיתוף עם פייסבוק ישראל; כי החוג שלנו קטן ואינטימי, עם יחס אישי וקרוב, שיעזור לך לפתח קול עצמאי וחופשי; כי אנחנו יושבים בתל אביב, בירת התקשורת של ישראל, ואנחנו מחוברים לכל הברנז'ה.

 

מה אפשר לעשות עם זה?


שיווק ופרסום, יח"צ ודוברות, פרינט ואונליין, רדיו וטלוויזיה וייעוץ תקשורתי. מפוליטיקה, דרך הנפקות הייטק ועד לארגוני בעלי חיים, כל מהלך רציני בעולם צריך תכנון וליווי תקשורתי.

 

איך אפשר ללמוד את זה?


הלימודים מורכבים בהתחלה מקורסי חובה וסדנאות מעשיות (51 ש"ס), ובהמשך גם מסמינרי מחקר, סדנאות בחירה וקורסי בחירה (11 ש"ס). את לימודי התקשורת אפשר לשלב עם לימודים בכל תחום אחר (מסלול דו-חוגי), ויש גם תוכנית לימודים ייחודית המשלבת את לימודי התקשורת עם קורסים מהמחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, שמתמקדת בחברה הדיגיטלית ומציעה כלים להבנת חוכמת ההמונים, התמחויות בחברות הייטק, פיתוח אפליקציות ושיווק בגוגל ובפייסבוק.

 

התואר המוענק:


B.A בתקשורת

מספריית המקצועות

לימודי התקשורת הם בני 3 שנים ומטרתם להציג בפני מונחי יסוד, תיאוריות, שיטות מחקר וכלי ניתוח ביקורתיים.

בלימודים חוקרים תהליכים ומוסדות בתחום התקשורת על מכלול היבטיהם - החברתיים, התרבותיים, הפסיכולוגיים, הלשוניים, הכלכליים, הפוליטיים, ההיסטוריים, הטכנולוגיים והמשפטיים.

תוכנית הלימודים כוללת קורסים העוסקים בהתפתחות אמצעי התקשורת השונים, במאפייניהם ובמקומם בחברה ובתרבות. במסגרת קורסים אלה נבחנים היחסים ההדדיים בין אמצעי התקשורת לבין המוסדות החברתיים וקהל הצרכנים לסוגיו והשפעתם על יצירת דעת קהל וגיבוש סדר היום הציבורי. קורסים נוספים דנים בשיח ובדרכי השכנוע בתקשורת אישית וציבורית, בביקורת המדיה ובסוגיות משפטיות ואתיות הקשורות לתחום.

בנוסף ללימודים העיוניים מתנסים התלמידים והתלמידות בהיבטים המעשיים של תחום התקשורת באמצעות השתתפות במספר סדנאות מקצועיות בתחומים כגון עיתונאות (כתובה ומשודרת), פרסום, יחסי ציבור, דוברות ותקשורת בינאישית.

 

אפשרויות תעסוקה
  • עיתונאות, עריכה, תחקירנות, הפקה בעיתונות הכתובה והמשודרת
  • דוברות ויחסי ציבור
  • ייעוץ תקשורתי וייעוץ תדמית
  • עבודה בתחום הפרסום והשיווק במשרדי פרסום, חברות וארגונים
  • הוראה בבתי ספר ובמסגרות בלתי פורמליות

מתענינים בלימודים באוניברסיטת תל אביב

אולי יעניין אותך גם

לייעוץ ולפרטים נוספים
ייעוץ אקדמי: פרופ' דניאל דור
03-6407407
ימי קבלה: בתיאום מראש
בניין נפתלי, חדר 711
מזכירות סטודנטים: סברינה אונגר
שעות: בתיאום מראש
ייעוץ בענייני קבלה: תמי יערי
03-6409730
ימי קבלה: בתיאום מראש, ניתן לקבל גם יעוץ טלפוני
בניין נפתלי, חדר 301