תואר שני בלימודי תקשורת

תואר שני
2 שנות לימוד
ללא עבודת גמר
1085

תואר שני בתקשורת: לעצב את התודעה


הסביבה התקשורתית שכולנו חיים בה היום מלאה בפרסום סמוי, פייק ניוז, קליק-בייט, ודיס-אינפורמציה. בעולם שבו מדעי הנתונים, נתוני עתק וחווית משתמש הם שם המשחק, הבנת מדעי ההשפעה התקשורתית הופכת קריטית מתמיד, מסייעת לנו להצביע על הסכנות שאנחנו לא תמיד מודעים אליהן, כמו הפגיעה בפרטיות, החלשות הדמוקרטיה והכוח הלא פרופורציונלי של תאגידי ענק.
רוצה לרכוש כלים מקצועיים שיעזרו לך לחקור את המהפכה הכי חשובה שקרתה במאה ה-21? אם כן, לימודי תואר שני בתקשורת באוניברסיטת תל אביב זה המקום בשבילך. כאן נציע לך כלים מקצועיים שבאמצעותם ניתן להבין ולפעול בעולם התקשורת החדש!

חדש! מסלול דאטה בעידן הדיגיטלי

היום, פרטים וארגונים – ציבוריים ומסחריים – הופכים לתלויים  יותר ויותר באיסוף נתוני עתק, אגירתם  וניתוחם. להתפתחויות אלו השפעה על שלל תחומי חיים: הם מאפשרות יעילות שלטונית, שיפור שירותי בריאות, ניהול יעיל של מנגנוני שיווק וצריכה, שיפור תקשורת בינאישית וחברתית ועוד. מנגד, התמורות הללו יוצרות מנגנונים חדשים של שליטה תאגידית, של שיטור חברתי, של אובדן פרטיות ופגיעה באוטונומיה של הפרט.

המסלול החדש לתואר שני בחוג לתקשורת יעסוק בהתהוותו של עולם רווי נתוני עתק. המסלול יספק לסטודנטים שלל כלים באמצעותם יוכלו להבין את  ההשפעות של מנגנוני יצור וניתוח נתוני עתק, וגם לשלוט בהן ולעצב אותן.

במסגרת הלימודים במסלול הסטודנטים ירכשו ידע תאורטי ומעשי  בשלל נושאים – טכנולוגיים, חברתיים, כלכליים ואתיים. ידע מעמיק זה יאפשר ללומדים במסלול להשתלב במקצועות מגוונים בעולם התעסוקה, שבמרכזם עיצוב נתוני עתק ושימוש בהם להשגת מטרות חברתיות וכלכליות בשלל זירות: בפוליטיקה, בבריאות, בשיווק, בעיתונאות ועוד. 

המסלול כולל פרקטיקום ייעודי שבמסגרתו יפגשו סטודנטים עם אנשים רלבנטיים מהתעשייה, ינתחו מקרי בוחן ויכתבו נירות עמדה. 

 

למה אצלנו?


כי תוכנית הלימוד לתואר השני באוניברסיטת תל אביב לא מפסיקה להתעדכן, ולכן רק כאן תוכלו ללמוד, לחקור, להבין את העולם תוך שהוא משתנה, בעודכם מפתחים קול ייחודי להוביל את שינוי בתוכו. התוכנית שלנו משלבת שיעורים פורמליים שכוללים ימי עיון ומפגשים מיוחדים עם אנשי מקצוע מובילים מישראל ומחו״ל, וגם התנסות מעשית והקניית מיומנויות דיגיטליות בנושאים כמו מנועי חיפוש, UX/UI, רשתות חברתיות, Data Driven Marketing, שיווק ויראלי ושימוש בפלטפורמות אינטרנטיות חדשות.
המטרה שלנו היא להכשיר סטודנטיות וסטודנטים שירצו להשפיע, לשאוף לקדם חברה דמוקרטית ושוויונית יותר, לפתח מודעות לאתיקה תקשורתית, לשמור על הפרטיות וזכויות הפרט, להבין ולהכיר את הסכנות הטמונות בכוחם הגדל של תאגידים ורשתות חברתיות ואת ההשפעה שלהם.
אצלנו אפשר לפגוש את המרצים והמרצות המובילים מעולם התעשייה והמחקר ונחשפים לקורסים, סדנאות, כלי מחקר וכלים פרקטיים עדכניים לעולם הדיגיטלי. 

 
מה אפשר לעשות את זה?


תואר שני בלימודי תקשורת באוניברסיטת תל אביב מאפשר לך להשתלב במגוון משרות בסקטור הציבורי והמסחרי ולעבוד בארגוני מדיה, חברות הייטק, ארגונים פוליטיים וחברתיים וגם לעסוק בתחומים כמו עיתונאות, יחסי ציבור, דוברות ושיווק, ניהול כוח אדם, מנהל עסקים, הוראה ועוד. 

 
איך אפשר ללמוד את זה?


כדי להתקבל ללימודי תקשורת באוניברסיטת תל אביב מספיק שיהיה לך תואר ראשון בכל תחום שהוא ממוסד אקדמי המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה. אנחנו מציעים לך לבחור באחד מבין שני מסלולי הלימוד הבאים: המסלול המחקרי (עם עבודת גמר) והמסלול העיוני (ללא עבודת גמר). בנוסף, אנחנו מציעים לך מסלול חדש ורלוונטי מתמיד - דאטה בעידן הדיגיטלי, שעוסק באיסוף נתונים ברשת, אגירתם וניתוחם – וההשפעה של תהליכים אלו על שלל תחומי החיים. מסלול זה יאפשר לך לרכוש ידע תיאורטי ומעשי בנושאים טכנולוגיים, חברתיים, כלכליים ואתיים ויפתח בפניך אפשרויות תעסוקה רבות, בין אם בזירה הפוליטית ובין אם בתחומים נוספים כמו בריאות ושיווק. 

 
מסלולים:


תקשורת (0000)
תקשורת במסלול דאטה בעידן הדיגיטלי (0100)

 
התואר המוענק:


M.A בתקשורת
 

מתענינים בלימודים באוניברסיטת תל אביב

אולי יעניין אותך גם

לייעוץ ולפרטים נוספים
יועצת לתואר השני: ד"ר סנדרין בודנה
ראש מסלול דאטה בעידן הדי': פרופ' שירה דביר גבירצמן
מזכירת התואר השני: סברינה אונגר
03-6407987