בעלי תואר בוגר (תואר ראשון), במוסד אקדמי מוכר על ידי המל"ג, בציון גמר של 80 לפחות.
לימודי השלמה יוטלו על מועמדים על פי הרקע הקודם של לימודיהם ולפי שיקול דעתה של ועדת הקבלה. קבלה כתלמידות.ים מן המניין מותנית בהצלחה בלימודי ההשלמה.
במקרים חריגים תישקל קבלתם של מועמדים שאינם עומדים בתנאי הסף. מועמדים אלה יתבקשו להגיש מכתב מנומק ויוזמנו לראיון אישי בטרם יוחלט בעניינם.
יצוין כי כל המתקבלות.ים יתחילו את הלימודים ביחידה במסלול העיוני. בתום שנת הלימודים הראשונה יוכלו המעוניינות.ים במסלול המחקרי לעבור למסלול זה בכפוף לדרישות הסף – ממוצע ציונים 87 לפחות בשנה"ל הראשונה ועמידה בתנאים נוספים הדרושים לכתיבה של עבודת תזה.
ביחידה למחקר התרבות קיימים שני מסלולי הלימוד:
פתחסגירה
1. מסלול מחקר התרבות
לתוכנית הלימודים יש שתי מתכונות:
מתכונת עיונית (ללא עבודת גמר).
מתכונת מחקרית (עם עבודת גמר) – במסלול המחקרי נדרשים הסטודנטים להגיע לרמת פטור בשפה זרה שנייה (בנוסף לשפה האנגלית) עד סיום לימודי התואר.
הלימודים במסלול מורכבים מלימודי ליבה ומלימודי בחירה. לימודי הליבה מקנים את התשתית התיאורטית ואת הבסיס המשותף של הידע החיוני לתחום. לצד הלימודים התיאורטיים יתמקדו הלימודים ביחידה בסוגיות שנוגעות לתחומי מחקר ייחודיים כמו תרבות מזרחית, הגירה ומגעים בין תרבויות, יחסי אדם-חיה, חקר הרגשות, יצירה וביטויים תרבותיים בספרות, אמנות, קולנוע ותקשורת, תרבות חומרית, תיעוד והיסטוריה בעל פה ויחסים בין-דוריים. הלימודים ביחידה ממוקדמים במחקר ובפיענוח התרבות המקומית.
מתכונת מחקרית (עם עבודת גמר) – במסלול המחקרי נדרשים הסטודנטים להגיע לרמת פטור בשפה זרה שנייה (בנוסף לשפה האנגלית) עד סיום לימודי התואר.
הלימודים במסלול מורכבים מלימודי ליבה ומלימודי בחירה. לימודי הליבה מקנים את התשתית התיאורטית ואת הבסיס המשותף של הידע החיוני לתחום. הקורס "מבוא ללימודי ילדות" הוא קורס חובה במסלול זה. הקורסים השונים במסלול עוסקים היסטוריה של ילדות, נעורים, הורות ומשפחה, ילדות בהגירה, מסגרות חינוך פורמאליות ולא פורמאליות של ילדים ובני נוער, ספרות ועיתונות לילדים ולנוער, מדיה ואינטרנט לילדים ולנוער, תרבות הפנאי של ילדים ובני נוער ועוד. במוקד הלימודים ביחידה יעמדו סוגיות של תרבות ילדים ונוער מקומית.