לימודי לקויות למידה לתואר שני

לימודי לקויות למידה לתואר שני

התמחות תיאורטית, מחקרית ויישומית
  • אודות
  • איך מתקבלים?
  • מבנה התכנית
כרטיס ביקור
שנות לימוד: 2
מתכונת לימודים: עיוני/מחקרי
סגור לרישום:
תואר שני בלקויות למידה (0719)
תואר שני בלקויות למידה - סמסטר ב' (0719)

 

התואר המוענק:

M.A בלקויות למידה

 

 

לקויות למידה
לקויות למידה

 

  • מטרת התכנית - העמקת הידע על מאפיינים קוגניטיביים, שפתיים - תקשורתיים וחברתיים - רגשיים של למידה תוך התמקדות באנשים עם לקויות למידה מהילדות ועד הבגרות
  • בוגרי התכנית ימלאו תפקידים בכירים בתחומים של מחקר, קביעת מדיניות, הערכה, התערבות וטיפול, הדרכה, חינוך ושיקום.
  • במקביל ללימודי התואר השני ניתן ללמוד לתעודת הוראה בחינוך המיוחד ו/או אבחון לקויות למידה אשר לצד הלימודים לתואר שני יכשירו  להוראה בחינוך המיוחד ו/או לאבחון וטיפול בלקויות למידה. 

קיימים שני מסלולי לימוד בתכנית:

  • עם עבודת גמר
  • ללא עבודת גמר

 

אודות החוג לחינוך מיוחד וייעוץ חינוכי

החוג שם לו כמטרה:

  • להקנות ידע עדכני - מחקרי, תיאורטי ויישומי בתחום הייעוץ החינוכי ובתחום הלמידה תוך התמקדות בילדים, מתבגרים ומבוגרים עם לקויות למידה, לקויות קשב ולקויות שמיעה, לקידום עתודה של אנשי שדה וחוקרים המתמחים בנושאים אלה
  • להכשיר יועצים חינוכיים מומחים  למערכות החינוך הפורמאליות והבלתי פורמאליות
  • להכשיר אנשי חינוך בתחום הלמידה עם מומחיות בלקויות למידה,לקויות קשב ולקויות שמיעה לתפקידי הערכה ואבחון, טיפול, התערבות,הדרכה והנהגה במערכות החינוך בישראל

 

מטרת הלימודים בתכנית ללקויות למידה

 

העמקת הידע על גורמים קוגניטיביים, חברתיים-רגשיים, ושפתיים-תקשורתיים בלמידה בכלל ועל גורמים אלה בלמידה בקרב אנשים עם לקויות למידה מהילדות ועד הבגרות בפרט. הלימודים יקנו התמחות תיאורטית, מחקרית ויישומית בלקויות אלה. התוכנית תכלול היבטים של למידה, קשב, תקשורת ושפה וכן היבטים רגשיים וחברתיים של אוכלוסיות עם לקות למידה (קריאה, כתיבה, מתמטיקה) ולקויות קשב. ההיכרות המעמיקה עם לקויות הלמידה ולקויות הקשב תיעשה לאחר למידה על תהליכי למידה והתפתחות בקרב אנשים ללא לקויות ולאחר מכן העיסוק בלקויות למידה וקשב ייעשה תוך הדגשת הקשר בין הפרט לבין המערכת המשפחתית, המערכות החינוכיות והקהילה. בנוסף, יילמדו דרכי הערכה והתערבות פרטניות ומערכתיות בצוות רב תחומי.

מטרת התכנית ליצור תשתית רחבה של ידע, חשיבה ומיומנויות שיאפשרו לבוגרי התוכנית למלא תפקידים בכירים בתחומים של מחקר, מנהיגות חינוכית, קביעת מדיניות, הדרכה, חינוך ושיקום. הסטודנטים יוכלו במקביל ללימודים לקראת התואר השני ללמוד במסגרת בית הספר לחינוך להתמחות באחת או בשתי התכניות הבאות: תעודת הוראה בחינוך המיוחד ו/או תעודת אבחון לקויות למידה. מטרות תכניות אלה הן להכשיר  להוראה בחינוך המיוחד ו/או לאבחון לקויות למידה.

לימודי תעודה באבחון לקויות למידה »

לייעוץ ולפרטים נוספים

ראש החוג: פרופ' לילך שלו-מבורך
ימי קבלה:
ה'
שעות קבלה:
14:00-15:00 בתיאום מראש
בניין שרת, חדר 440
03-6408472
ראש המגמה: פרופ' ענת זיידמן-זית
ימי קבלה:
ד'
שעות קבלה:
16:00-17:00, בתיאום מראש
בניין שרת, חדר 336
03-6406937
עוזרת מינהלית:
בניין שרת, חדר 440
6408472 - 03
מזכירת סטודנטים: אודליה בכר
ימי קבלה:
א', ב', ד', ה' 9:30 - 12:00; ג' 9:30 -14:00
בניין שרת, חדר 401א'
03-6408459
מזכירת מועמדים: טליה אלון
ימי קבלה:
א'- ה'
שעות קבלה:
9:30 - 12:00
בניין שרת חדר 401
03-6406148
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>