לימודי לקויות למידה לתואר שני

לימודי לקויות למידה לתואר שני

התמחות תיאורטית, מחקרית ויישומית
  • אודות
  • איך מתקבלים?
  • מבנה התכנית
שנות לימוד: 2
מתכונת לימודים: עיוני/מחקרי
סגור לרישום:
תואר שני בלקויות למידה (0719)
תואר שני בלקויות למידה - סמסטר ב' (0719)

 

 

לקויות למידה
לקויות למידה
  • העמקת הידע על מאפיינים קוגניטיביים, שפתיים - תקשורתיים וחברתיים - רגשיים של אנשים עם לקויות למידה מהילדות ועד הבגרות
  • בוגרי התכנית ימלאו תפקידים בכירים בתחומים של מחקר, קביעת מדיניות, הדרכה, חינוך ושיקום.
  • במקביל ללימודי התואר השני ניתן ללמוד לתעודת הוראה בחינוך המיוחד ו/או אבחון לקויות למידה אשר לצד הלימודים לתואר שני יכשירו  להוראה בחינוך המיוחד ו/או לאבחון וטיפול בלקויות למידה. 

 

קיימים שני מסלולי לימוד בתכנית:

  • עם עבודת גמר
  • ללא עבודת גמר

 

אודות החוג לחינוך מיוחד וייעוץ חינוכי

החוג שם לו כמטרה:

  • להקנות ידע עדכני - מחקרי, תיאורטי ויישומי בתחום הייעוץ החינוכי ובתחום ילדים, מתבגרים ומבוגרים עם לקויות למידה, לקויות קשב ולקויות שמיעה, לקידום עתודה של אנשי שדה וחוקרים המתמחים בנושאים אלה
  • להכשיר יועצים חינוכיים מומחים  למערכות החינוך הפורמאליות והבלתי פורמאליות
  • להכשיר אנשי חינוך מומחים בתחומי לקויות למידה,לקויות קשב ולקויות שמיעה לתפקידי הערכה, טיפול, התערבות והנהגה במערכות החינוך בישראל

 

 

מטרת הלימודים בתכנית לקויות למידה

 

העמקת הידע על מאפיינים קוגניטיביים, חברתיים-רגשיים, ושפתיים-תקשורתיים של אנשים עם לקויות למידה מהילדות ועד הבגרות. הלימודים יקנו התמחות תיאורטית, מחקרית ויישומית בלקויות אלה. התוכנית תכלול היבטים של קריאה, למידה, קשב, תקשורת ושפה וכן היבטים רגשיים וחברתיים של אוכלוסייה עם לקות למידה ולקויות קשב. לקויות הלמידה ולקויות הקשב תוצגנה תוך  הדגשת הקשר בין הפרט לבין המערכת המשפחתית, המערכות החינוכיות והקהילה. יילמדו דרכי הערכה והתערבות פרטניות ומערכתיות בצוות רב תחומי.

 

מטרת התכנית ליצור תשתית רחבה של ידע, חשיבה ומיומנויות שיאפשרו לבוגרי התוכנית למלא תפקידים בכירים בתחומים של מחקר, מנהיגות חינוכית, קביעת מדיניות, הדרכה, חינוך ושיקום. הסטודנטים יוכלו במקביל ללימודים לקראת התואר השני ללמוד במסגרת בית הספר לחינוך להתמחות באחת או בשתי התכניות הבאות: תעודת הוראה בחינוך המיוחד או תעודת אבחון לקויות למידה. מטרות תכניות אלה הן להכשיר  להוראה בחינוך המיוחד ו/או לאבחון לקויות למידה.

לימודי תעודה באבחון לקויות למידה »

לייעוץ ולפרטים נוספים

ראש החוג: פרופ' מיכל אל-יגון
ימי קבלה:
ה'
שעות קבלה:
13:00-12:00
בניין שרת, חדר 440
03-6408472
ראש המגמה: פרופ' לילך שלו-מבורך
ימי קבלה:
ד'
שעות קבלה:
14:00-13:00
בניין שרת, חדר 237
03-6409384
עוזרת מינהלית: מרים נחמיאס
ימי קבלה:
א', ג', ד', ה'
שעות קבלה:
9:30 - 12:00
בניין שרת, חדר 440
6408472 - 03
מזכירת סטודנטים: אודליה בכר
ימי קבלה:
א', ב', ד', ה' 9:30 - 12:00; ג' 9:30 -14:00
בניין שרת, חדר 401א'
03-6408459
מזכירת סטודנטים: טליה אלון
ימי קבלה:
א'- ה'
שעות קבלה:
9:30 - 12:00
בניין שרת חדר 401
03-6406148
אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
UI/UX Basch_Interactive