לימודי תואר שני בלקויות למידה עם התמחות בחינוך ללקויי שמיעה לתואר שני
לימודי תואר שני בלקויות למידה עם התמחות בחינוך ללקויי שמיעה לתואר שני


תכנית יחידה בישראל!
- העמקת הידע על מאפיינים קוגניטיביים, שפתיים - תקשורתיים וחברתיים - רגשיים של אוכלוסייה עם לקויות שמיעה עם וללא נוכחות משותפת של לקויות למידה מהילדות ועד הבגרות
- הבוגרים ימלאו תפקידים בכירים בתחומים של מחקר, קביעת מדיניות, הדרכה, חינוך ושיקום
- במקביל ללימודי התואר השני ניתן ללמוד לתעודת הוראה בחינוך המיוחד ו/או אבחון לקויות למידה אשר לצד הלימודים לתואר שני יכשירו להוראה בחינוך המיוחד ו/או לאבחון וטיפול בלקויות למידה
קיימים שני מסלולי לימוד בתכנית:
- עם עבודת גמר
- ללא עבודת גמר
אודות החוג לחינוך מיוחד וייעוץ חינוכי
החוג שם לו כמטרה:
- להקנות ידע עדכני - מחקרי, תיאורטי ויישומי בתחום הייעוץ החינוכי ובתחום הלמידה תוך התמקדות בילדים, מתבגרים ומבוגרים עם לקויות למידה, לקויות קשב ולקויות שמיעה, לקידום עתודה של אנשי שדה וחוקרים המתמחים בנושאים אלה
- להכשיר יועצים חינוכיים מומחים למערכות החינוך הפורמאליות והבלתי פורמאליות
- להכשיר אנשי חינוך בתחום הלמידה עם מומחיות בלקויות למידה, לקויות קשב ולקויות שמיעה לתפקידי הערכה ואבחון, טיפול, התערבות, הדרכה והנהגה במערכות החינוך בישראל
מטרת הלימודים בתכנית לחינוך תלמידים לקויי שמיעה
העמקת הידע על מאפיינים קוגניטיביים, חברתיים - רגשיים, ושפתיים - תקשורתיים של אוכלוסיות עם לקויות שמיעה מהילדות ועד הבגרות. הלימודים יקנו התמחות תיאורטית, מחקרית ויישומית בלקויות אלה. ההתייחסות לאוכלוסיית עם הלקות בשמיעה תוצג תוך הדגשת הקשר בין הפרט, משפחתו וקהילתו. בנוסף, יילמדו דרכי הערכה והתערבות מערכתית בצוות רב תחומי.
בוגרי התכנית יוכלו למלא תפקידים בכירים בתחומים של מחקר, מנהיגות חינוכית, קביעת מדיניות, הדרכה, חינוך ושיקום של אוכלוסיות עם ליקויי שמיעה. הסטודנטים יוכלו במהלך הלימודים לקראת התואר השני, להתמחות באחת או בשתי התכניות הבאות: תעודת הוראה בחינוך תלמידים עם ליקויי שמיעה אשר תכשיר אותם לעבודה עם אוכלוסיה זו בגילים השונים ובמסגרות החינוכיות השונות ו/או תעודת אבחון לקויות למידה אשר תכשיר לאבחון וטיפול בלקויות למידה.
לייעוץ ולפרטים נוספים




