לימודי מדיניות החינוך התמחות בחינוך דמוקרטי תואר שני

לימודי מדיניות החינוך התמחות בחינוך דמוקרטי תואר שני

  • אודות
  • איך מתקבלים?
שנות לימוד: 2
מתכונת לימודים: עיוני/מחקרי
סגור לרישום:
תואר שני במדיניות החינוך התמחות בחינוך דמוקרטי (0725 מסלול 0432)
תואר שני במדיניות החינוך התמחות בחינוך דמוקרטי (מסלול 432) - סמסטר ב' (0725)

 

התואר המוענק:

M.A במדיניות החינוך עם התמחות בחינוך דמוקרטי

 

 

מדיניות החינוך התמחות בחינוך דמוקרטי תואר שני
מדיניות החינוך התמחות בחינוך דמוקרטי תואר שני

 

התמחות ייחודית וחדשנית בנושא חינוך דמוקרטי ופרוגרסיביזם בחינוך, המבקשת להפגיש את הלומדים בה עם מחקרים ויישומים מתקדמים ופורצי דרך בשדה החינוכי והחברתי בארץ, ולהקנות פדגוגיות ומודלים לשינוי חינוכי

  • הקניית ידע עיוני, מחקרי ויישומי על החינוך הדמוקרטי והאלטרנטיבי
  • מפגש עם בעלי תפקיד המעורבים בפיתוח בתי ספר ייחודיים ומחדשים
  • חשיפת התלמידים לרעיונות חינוכיים שונים הקשורים בבתי ספר חדשניים

אודות 

 

5 סיבות ללמוד אתנו

  • ההוראה ואתה : התכנית סובבת סביב ניסיונך, יכולותיך ותפיסת עולמך. אלו יסייעו לך לבנות את זהותך ולעצב השקפה חינוכית ומחקרית.
  • הלמידה ואתה: התכנית משלבת למידה שונה: לא היררכית, אלא קבוצתית וסדנאית, הכוללת ליווי אישי וקבוצתי, ועבודה עם השדה תוך התאמה לתחומי העניין שלך.
  • ממי אתה לומד: מפגש גם עם סגל מרצים איכותי המקדם הוראה יצירתית ודיאלוגית. לצד הסגל האוניברסיטאי המייצר מחקר חינוכי פורץ דרך משולב סגל המקדם עשייה חינוכית, משמעותית וחדשנית.
  • עם מי אתה לומד: התוכנית היא אבן שואבת לאנשי חינוך איכותיים וסקרניים, המבקשים לקחת חלק במהפכה החינוכית - סביבה פורייה תתרום להישגים בלימודים ובקריירה.
  • התוצאות מדברות: אחוז גבוה של מוסמכי התכנית מצטיינים הן בלימודים והן בקריירה. רבים ממוסמכינו נמצאים כיום במוקדי קבלת ההחלטות במערכת החינוך בכל הרמות שלה. 
 

מטרת הלימודים

 

ההתמחות תחשוף את הסטודנטים לרעיונות חינוכיים שונים ומגוונים הקשורים בבתי ספר חדשניים, ולגישות לפיתוח אישי וקבוצתי,  תוך התמודדות עם שאלות רחבות על אודות ידע, חינוך וחברה וזאת ממגוון רחב של דיסציפלינות: מדיניות, מינהל, פילוסופיה, סוציולוגיה ועוד.

מטרת ההתמחות היא לקדם מחקר והבניית ידע בחינוך דמוקרטי ובפרוגרסיביזם בחינוך, תוך זימון מפגש מפרה בין סטודנטים, אנשי סגל, ואנשי חינוך בעלי רקע מקצועי מגוון המעורבים בתהליכי שינוי בשדה

 

4 רבדי התכנית:

פיתוח אישי - פיתוח זהות אישית, חינוכית, פדגוגית וחברתית

קהילת מחנכים - יצירת קהילת אנשי חינוך אשר תפעל ביחד לעיצובו של המרחב החינוכי חברתי

מחקר - מפגש עם מחקר חינוכי פורץ דרך, לרבות מחקר בתחום הפרוגרסיביזם בחינוך•

מעשה - תרגום תאוריות חינוכיות למעשה חינוכי בשדה

 

 

בהתמחות יושם דגש על נושאים כגון :

  • פרויקט גמר או עבודת תזה
  • אפשרות לעבודת תזה במסגרת קבוצת מחקר המתמקדת בתהליכי שינוי בחינוך
  • סדנא למודלים חלופיים ללמידה ולהוראה
  • קורס ייעודי הנפרס על פני שנתיים ומבקש להקנות כלים פדגוגיים-ניהוליים, מחקריים וחינוכיים לשיפור העשייה החינוכית
  • סמינר ייחודי החותר לעיצוב זהותו של איש החינוך דרך מפגש עם חוקרים מתחומי ידע נרחבים
  • סמינריונים, שיעורי בחירה ושיעורים מתודולוגיים
  • היסטוריה ופילוסופיה של החינוך  הפרוגרסיבי

 

מסלולי לימוד

ההתמחות מציעה שני מסלולי לימוד:

  • מסלול עם עבודת גמר (מחקרי), מכסת השעות הנדרשת במסלול זה הינה 30 ש"ס
  • מסלול ללא עבודת גמר (עיוני), מכסת השעות הנדרשת במסלול זה הינה 36 ש"ס

משך הלימודים לתואר הוא שנתיים.

לייעוץ ולפרטים נוספים

ראש החוג: פרופ' יזהר אופלטקה
ימי קבלה:
ימי ג'
שעות קבלה:
11:00-10:00
בניין שרת, חדר 420
03-6408845
ראש ההתמחות בחינוך דמוקרטי: אבנר בן-עמוס
ימי קבלה:
יום ה' בתיאום מראש
שעות קבלה:
16.00-15.00
בניין שרת, חדר306 ב'
03-6407025
עוזרת מינהלית: לאה זולוטוב
ימי קבלה:
א', ג', ד', ה'
שעות קבלה:
12:00-9:30
בניין שרת, חדר 414 ב'
03-6407978
מזכירת סטודנטים: מירי כהנסקי
ימי קבלה:
א', ב',ד', ה' , 12:00-9:30; ג' 14:00-9:30
בניין שרת, חדר401א'
03-6405497
אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
UI/UX Basch_Interactive