האם דון דרייפר של דור העתיד יגיע מהפקולטה למדעי הרוח?

חושבים ללמוד מדעי הרוח אבל מוטרדים מכך ש"אין מה לעשות עם התואר"? בכירים בעולם הפרסום הישראלי גילו לנו שאצלם, לפחות, זה לא נכון

מימין לשמאל: אייל גן מור, קרן פרידמן ואלון מוליאן: בעלים ומנהלים של סוכנות הפרסום טוויסטד (twisted)

אם למדת רפואה, את יכולה להיות רופאה. אם למדת אדריכלות, אתה יכול להיות אדריכל. אבל מה העבודה שמתאימה למי שלמדו היסטוריה של ימי הביניים או פילוסופיה?

 

סטודנטים ובוגרים של מדעי הרוח מוטרדים לפעמים מהעובדה שהלימודים שלהם לא כוללים כישורים "מעשיים" כמו לימודים מתחום המדעים או משפטים. אז הגיע זמן לשנות את החשיבה: אנחנו כאן כדי לעדכן אתכם בכך שתואר במדעי הרוח יכול להיות קרש קפיצה מעולה לקריירה שלכם. אם למדתם מדעי הרוח, אתם  מגיעים לשוק העבודה עם סט של כישורים ייחודיים שמבוקשים היום בהרבה תחומים. למשל – יכולת כתיבה מעולה, יכולת ניתוח טקסט, יכולת להציג את הטענות שלכם ולתמוך בהם. בוגרי מדעי הרוח הם פעמים רבות בעלי ידע כללי רחב ותחומי עניין מגוונים.

 

אבל אתם לא צריכים להאמין רק לנו: שוחחנו עם מנהלים בכירים מהמשרדים הכי חמים בתחום הפרסום והשיווק הדיגיטלי, כדי לראות מה יש להם להגיד בנושא.

 

מחפשים את יוצאי הדופן

קרן פרידמן, אלון מוליאן ואייל גן-מור, בעלי משרד הפרסום טוויסטד , אומרים שהם מוצאים  בבוגרי מדעי הרוח דברים שלא מוצאים אצל מועמדים אחרים שמגיעים אליהם לראיונות עבודה. "עד לפני כמה שנים רוב העובדים בתעשיית הפרסום היו בוגרי החוגים לתקשורת ולניהול", הם אומרים. "כיום, בעידן הדיגיטלי שמאופיין בשינויים רבים וחדשנות בלתי פוסקת, אנחנו מחפשים דווקא את יוצאי הדופן, אלה שבחרו מסלול שונה, נחשפו לתחומים אחרים. בענף שלנו, יצירתיות וחשיבה מקורית הם הערכים החשובים ביותר ולכן עובדים שמגיעים עם השכלה ורקע מתחומי מדעי הרוח מהווים פוטנציאל גדול עבורנו".

 

למה כדאי למעסיקים לחפש דווקא בוגרים של מדעי הרוח?

"בוגרי מדעי הרוח מביאים איתם גוף ידע ייחודי, היכרות עם תרבויות שונות, ארצות, שפות, היסטוריה ועוד. אפשר לומר שהם מוסיפים בעיקר הרבה עומק ויכולת חשיבה, ביקורת וניתוח. הם לא עובדים בתוך מודלים, לא משחזרים את העבר, אלא יוצרים את העתיד. חושבים אחרת, מגיבים אחרת לאתגרים ומייצרים איכויות ייחודיות בעבודה שלהם".

 

בסיס תרבותי רחב

"אני כמנכ"ל חברת פרסום מובילה יודע איזה דור אנחנו מחפשים, את מי אנחנו רוצים לגדל ועם מה חשוב לנו שיגיעו – בסיס תרבותי רחב ככל שניתן", אומר אמיר גיא, מנכ"ל משרד הפרסום אדלר חומסקי, אחד ממשרדי הפרסום הגדולים בארץ. "הפקולטה למדעי הרוח מעניקה את הבסיס התרבותי הרחב ביותר שמתוכו אפשר לצמוח לכל תחום, לרבות עולם הפרסום, שניזון מרבדים שלמים של תרבות כמו פילוסופיה, ספרות ועוד . הידע והתוכן התרבותי העשיר שאותו רוכש הסטודנט בפקולטה למדעי הרוח מאפשר לו להביא לידי ביטוי חשיבה המתבססת על עולמות תוכן שונים ומגוונים שדרושים כל כך בעבודה במשרד פרסום -  ידע רחב, פתיחות  וחשיבה מחוץ לקופסא. ולא פחות חשוב - בעולם שנשען על שיח אינטראקטיבי שמצריך ידע והבנה בין תרבויות, שכולל שימוש בשפה עשירה ובמקביל חיבור לשפה עכשווית , מדעי הרוח מאפשרים הבנה של האלמנטים הללו".

אמיר גיא, מנכ"ל משרד הפרסום אדלר חומסקי

 

חממה ליכולות חשובות

גם קובי פרנקנטל, סמנכ"ל בסוכנות השיווק הדיגיטלי אבגדה ואחד ממייסדיה, לא מהסס לרגע כשאנחנו שואלים אותו האם כדאי למעסיקים לחפש בוגרים של מדעי הרוח. "בעולם שבו המידע קיים בשפע בקצות האצבעות, היכולת להעמיק בו, לנתח אותו ולייצר ממנו תובנות מניעות לפעולה לצד סיפור שמובן ללקוח בלשון בהירה, היא יכולת חשובה עבור כל ארגון בכל תחום", הוא מסביר. "הפקולטה למדעי הרוח היא חממה שבה היכולות החשובות האלו נבנות, מפותחות ומועמקות בסביבה אינטלקטואלית, מעניינת ומאתגרת. זאת הסיבה שאני ומעסיקים נוספים שמחים לתת הזדמנות לבוגרים של מדעי הרוח, ממגוון גדול של חוגים".

 

קובי פרנקנטל, בסוכנות השיווק הדיגיטלי אבגדה

 

חשיבות כישורי השפה

מרב בורנשטין, סמנכ"לית אסטרטגיה ומוצרים בבאזילה , אחת החברות המובילות בתחום ניטור וניתוח תוכן במדיה חברתית, מעידה שהחברה שהיא אחת ממנהליה בהחלט תומכת בגיוס בוגרי מדעי הרוח. ומוכיחה זאת במציאות. "מנהלת תחום ההקשבה בבאזילה היא בעלת תואר בבלשנות", היא מציינת. "הכישורים שבוגרי מדעי הרוח מביאים איתם לחברה כמו שלנו הם בראש ובראשונה יצירתיות ופתיחות מחשבתית. אנחנו עוסקים בניתוח וניטור השיח ברשת וחשוב לנו מאוד לשלב מגוון של יכולות וזוויות הסתכלות שונות כדי להבין את המתרחש בחברה הישראלית. בוגרי בלשנות לדוגמא, מביאים איתם יכולות שפתיות חשובות. הנושא של חקר השפה מאוד משמעותי עבורנו. אנחנו מחפשים אנשים עם כישורי שפה מצוינים, שיוכלו להשתמש בכישורים שלהם לצורך שיפור ובניית שאילתות, זיהוי מילות מפתח והתייחסות לכל עולם התוכן של חלקי דיבור וסמנטיקה, תחום שלאור ההתפתחויות הטכנולוגיות הנוכחיות, עוד עתיד לגדול בחשיבותו".

מרב בורנשטין, סמנכ"ל אסטרטגיה ומוצרים בבאזילה

 

אז מתברר שיש מה לעשות עם התואר

הבשורה על הכישורים שמעניקים הלימודים במדעי הרוח התפשטה כמו עץ בשדה קוצים (או יותר נכון, בביצת הפרסום). סטודנטים ממדעי הרוח יוצאים לעולם עם "ארגז כלים"  שילווה אותם לכל החיים, בתחום האישי וכמובן בפיתוח הקריירה. אז בפעם הבאה שמישהו שואל אתכם "אבל מה תעשו עם התואר?" – אנחנו סומכים עליכם שתדעו מה לענות.

 

אם עוד לא החלטתם מה ללמוד, אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אל מאות התלמידים שמתחילים בכל שנה את התואר שלהם במדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה הגדולה בישראל. על כל החוגים ותכניות הלימוד כגון :ספרות, היסטוריה, גיאוגרפיה, בלשנות וארכיאולוגיה, תוכלו לקרוא באתר שלנו.



אנו מזמינים אתכם להצטרף למגוון תכניות הלימוד במדעי הרוח >

X

לפרטים נוספים >>

אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
UI/UX Basch_Interactive