תואר שני (.M.Sc) במדעי הניהול

תואר שני
2 שנות לימוד
ללא עבודת גמר

תוכניות הלימוד

 

ניהול טכנולוגיה ומערכות מידע (1242)

טכנולוגיה ומערכות מידע מהווים משאב אסטרטגי במגוון תעשיות, לרבות תעשיות מסורתיות כגון בנקאות, קמעונאות ובריאות ותעשיות חדשות כתעשיית ההיי-טק. בחברות רבות נראה כי טכנולוגיה זו היא שמאפשרת את היתרון התחרותי לחברה.

תוכנית הלימודים בניהול טכנולוגיה ומערכות מידע נועדה להכשיר את דור העתיד של המנהלים והמנהלות בתחום זה, שדורש מהעוסקים בו הבנה מעמיקה של תפקיד הטכנולוגיה ומערכות המידע בארגון המודרני.

הלימודים במסלול מורכבים מלימודי ליבה שחושפים את התלמידים והתלמידות לידע נרחב בעולמות הניהול, לצד לימודים מעמיקים הממוקדים בתחום הספציפי. המבנה הייחודי של המסלול מקנה לבוגריו השכלה רחבה בתחום הניהול, לצד ידע פונקציונלי בתחום ההתמחות, הכרות מעמיקה עם עקרונות וכלים מקצועיים לניהול בסביבות טכנולוגיות מתקדמות – ומפתח את היכולות הדרושות לפיתוח יזמות טכנולוגית וניהול מידע בארגונים מודרניים.

לתוכנית בניהול טכנולוגיה ומערכות מידע ישנם מספר תחומי ידע להם קורסים ייעודיים המפורטים באתר הפקולטה.

תלמידים ותלמידות מצטיינים עם אוריינטציה מחקרית המעוניינים להתנסות בביצוע מחקר ו/או שואפים להמשיך ללימודי דוקטורט בעתיד, יכולים לבחור במסלול מחקרי ולכתוב עבודת תזה. התזה מהווה תנאי מקדים ללימודי דוקטורט בניהול טכנולוגיה ומערכות מידע (בכפוף למציאת מנחה ולאישור ראש החוג).

הלימודים בתוכנית זו יתקיימו במסגרת כיתה מובנית בימים שני ושישי. הפקולטה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את מתכונת הלמידה, כולל ימי הלימוד עד למועד סגירת הרישום.

לפרטים נוספים »


 

התנהגות ארגונית (1243)

בליבו של כל ארגון נמצאים העובדים. ניהול המשאב האנושי הוא חלק קריטי מעבודתו של כל מנהל. התוכנית בהתנהגות הארגונית, במסגרת התואר במדעי הניהול, מקנה לסטודנטים כלים מעשיים ותיאורטיים שמסייעים להם להתמודד עם האתגרים והבעיות הנוגעות לניהול עובדים.

התוכנית מעניקה ידע חשוב לכל מנהל ומנהלת עתידיים. המבנה הייחודי שלה מגשר בין הממד הארגוני לבין הממד האנושי, ומפתח יכולות ניהול פרקטיות ומחקריות. לצד ההכשרה הרוחבית המקיפה, הסטודנטים והסטודנטיות יכולים גם להתמקד בתחומים ספציפיים כגון ניהול המשאב האנושי (שמתמקד בסוגיות מתחום יחסי העבודה, מיון עובדים והכשרה), או ייעוץ ופיתוח ארגוני (שמתמקד בניהול שינויים בחברות, עבודה בצוותים וכו'). התמקדות בתחומים אלה מעניקה לסטודנטים יתרון עתידי בהשמה לתפקידי ניהול שעוסקים בתחומים אלה.

לתוכנית בהתנהגות ארגונית ישנם מספר תחומי ידע להם קורסים יעודיים המפורטים באתר הפקולטה.

לחילופין, תלמידים ותלמידות מצטיינים שמעוניינים להתנסות במחקר ולפתוח אפשרות ללימודי דוקטורט, יכולים לבחור, בשנת הלימודים השנייה, במסלול מחקרי ולכתוב עבודת תזה (בכפוף לאיתור מנחה ואישור ראש התוכנית).

לפרטים נוספים »


 

ניהול פיננסי ושוק ההון (1244)

רוצה להשתלב בתפקידי מפתח בסקטור הפיננסי? התוכנית בניהול פיננסי ושוק ההון, במסגרת התואר במדעי הניהול, מיועדת להכשיר עתודה של מנהלים ומנהלות למשרות בסקטור זה, כמו גם לתפקידים בתחום הניהול הפיננסי והחשבונאות בחברות שונות.

במסגרת התוכנית נחשפים הסטודנטים והסטודנטיות למגוון נושאים עדכניים, למחקרים עכשוויים ולכלים חדשניים. ניתן להתמקד בנושאים שונים כגון מוסדות פיננסיים ושוק ההון, תמחור נכסים, מימון פירמות, נדל"ן, חשבונאות ועוד.

התוכנית מקנה, לצד ידע כללי בניהול, גם ידע ספציפי בתחום בנושאים כגון הערכת שווי פרויקטים, הקצאת משאבים, בניית תיקי השקעות, הערכת סיכונים ועוד.

לתוכנית בניהול פיננסי ושוק ההון ישנם מספר תחומי ידע להם קורסים יעודיים המפורטים באתר הפקולטה.

סטודנטים וסטודנטיות מצטיינים, בעלי אוריינטציה מחקרית, המעוניינים להתנסות בביצוע מחקר ו/או שואפים להמשיך ללימודי דוקטורט בעתיד, יכולים לבחור במסלול מחקרי ולכתוב עבודת תזה המהווה תנאי מקדים ללימודי דוקטורט בניהול פיננסי ושוק ההון (בכפוף למציאת מנחה ולאישור ראש הותכנית).

לפרטים נוספים »


 

ניהול השיווק בעולם הדיגיטלי (1245)

תוכנית ה-M.Sc בניהול השיווק בעולם הדיגיטלי מיועדת למעוניינים להשתלב בתפקידי ניהול מובילים בתעשייה בעולמות השיווק ועבור המעוניינים להעמיק במחקר ולהשתלב כחוקרים ואנליסטים בכירים בתעשייה או באקדמיה.

מטרת התוכנית היא להעניק לבוגריו נקודת מבט מקיפה על עולם העסקים והניהול תוך הבנה מעמיקה של הדרכים להשגת מטרות הארגון על-ידי פעילות שיווקית. התוכנית מורכבת מלימודי ליבה, החושפים את התלמידים לעקרונות המרכזיים בעולם הניהול לצד קורסים העוסקים בתחומי הידע העדכניים ביותר בשיווק. בנוסף, ניתן להתמקד במסלולי ידע מרכזיים דוגמת תמהיל השיווק בעולם הדיגיטלי, שיווק מחוץ לגבולות גיאוגרפיים, ותקשורת שיווקית בעולם החברתי.

הסטודנטים בתוכנית יכולים לבחור במסלול ללא עבודת תזה ולקבל השכלה רחבה המפתחת את הכישורים המעשיים והמחקריים בתחום. אפשרות אחרת שמתאימה לסטודנטים ולסטודנטיות בעלי אוריינטציה מחקרית חזקה, המעוניינים בביצוע מחקר כתנאי מקדים להמשך לימודים לדוקטורט בעתיד, היא לכתוב במסגרת לימודיהם עבודת גמר מחקרית בהיקף של 6 י"ס (המעבר ממסלול ללא תזה למסלול הכולל כתיבת עבודת גמר מותנה בגיבוש נושא לעבודת המחקר, באיתור מנחה ובאישור ראש התוכנית).

לפרטים נוספים »

 

 

 

אסטרטגיה, תפעול ושווקים (1246)

ההתמחות כוללת שלושה תחומים: תחום כלכלה התנהגותית, תחום כלכלת תחרות ותחום אסטרטגיה תפעולית.
סטודנטים המתעניינים במחקר אקדמי יקבלו במסגרת ההתמחות בתכנית המלמ״ן את ההכשרה הנדרשת לכתיבת עבודת מוסמך ברמה מחקרית טובה. הכלים שירכשו יהוו בסיס טוב לתחילת לימודי הדוקטורט.
בפרט, סטודנטים המתכוונים להמשיך לתוכנית הדוקטורט יוכלו להעמיק במסגרת תכנית המלמ"ן בתחומי תוכן ושיטות בהתאם לתחום המחקר בו יבחרו.
סטודנטים המעוניינים להשתלב בתעשייה (מחלקות כלכליות, ייעוץ עסקי, ייעוץ אסטרטגי וכו') או במגזר הציבורי (רשויות רגולציה, משרד האוצר, בנק ישראל וכו') יוכשרו במסגרת ההתמחות לבצע ניתוח כלכלי-אסטרטגי מעמיק המשתמש בשיטות מחקר תאורטיות ואמפיריות חדשניות.
היכולת להבין את הספרות המדעית וליישמה, אותה יפתחו תלמידים אלה במסגרת ההתמחות, תקנה להם יתרון מהותי בשוק העבודה עת יסיימו את לימודיהם.
 
להתמחות באסטרטגיה, תפעול ושווקים ישנם מספר תחומי ידע להם קורסים ייעודיים המפורטים באתר הפקולטה.

לפרטים נוספים »

 

 

תוכניות שיכולות לעניין אותך

שילובים מעניינים ותוכניות מיוחדות

מתענינים בלימודים באוניברסיטת תל אביב

לייעוץ ולפרטים נוספים
מוקד מידע למועמדים
03-6406333
רכזת קבלה ופטורים: רחלי שאול
03-6405677